Waarom het de plicht van een makelaar is om de waarheid te vertellen

makelaars Leeuwarden
1,006 Views

Wanneer u het Broker Board Certification-examen aflegt, legt u een eed af aan de BOSA. Deze eed is speciaal ontworpen voor de makelaars om hen te beschermen tegen gewetenloze “leugenaars, oplichters, dieven, corrupte investeerders en oneerlijke beoefenaars”. De bedoeling was om hen te beschermen tegen gewetenloze “uilen”, en tegen het gewetenloze “vuil” dat schuilgaat onder de covers van veel websites en brochures van makelaars. Er zijn echter een paar zaken die niet onder deze belofte vallen. Hier zijn de top 5 regels die de kern vormen van uw makelaarseed:

– De klanten van een makelaar moeten altijd het beste met hen voor hebben. Dit omvat alle aspecten van het werk van de makelaar. De klanten van een makelaar kunnen ervoor kiezen om in een bepaalde investeringsmarkt te beleggen. Om ervoor te zorgen dat een makelaar volledig aan deze regel voldoet, moet hij of zij altijd contact onderhouden met elk van zijn of haar klanten en hun gedachten, bedoelingen, zorgen, frustraties, successen, mislukkingen, twijfels, successen, enz. Delen. Cliënten moeten het gevoel hebben dat ze altijd welkom zijn op het kantoor en dat ze iedereen op elk moment kunnen bereiken als ze advies nodig hebben.

– Er bestaat niet zoiets als een gratis lunch. Het simpele feit dat de klant van een makelaar misschien niet veel geld heeft om te investeren, betekent niet dat de makelaar de vrije luxe heeft om het te verspillen aan waardeloze deals of klanten. Een goede makelaar begrijpt dat er een kleine grens is tussen zijn of haar klanten geven wat ze verwachten en ze aan niets verspillen. Het makelaarskantoor moet altijd bemand zijn met deskundige professionals die duidelijk spreken en zich sterk inzetten voor het welzijn van elke klant. Het is de verantwoordelijkheid van de makelaar om ervoor te zorgen dat zijn of haar klanten hun rollen en verantwoordelijkheden begrijpen, en hoe die verantwoordelijkheden van invloed zijn op hen en de investeringen die ze doen.

– Cliënten zijn niet alleen cijfers.

Als professionele makelaars zorgen we voor echte mensen die ertoe doen en voor wie we verantwoordelijk zijn voor het beschermen en vertegenwoordigen. Onze klanten kunnen een financiële crisis doormaken, dreigend overlijden, echtscheiding, verlies van werk of andere talloze problemen. Omdat we door de wet zijn opgeleid om hun belangen te beschermen, moeten we stevig op onze fiduciaire plicht staan om dit te doen.

– De klanten van een goede makelaar krijgen een eerlijk advies. Dit betekent niet dat een goede makelaar geen slechte of valse aanbevelingen kan doen. De integriteit van een makelaar is niet alleen gebaseerd op het al dan niet luisteren naar zijn klanten. Het houdt ook rekening met de manier waarop de makelaar advies relateert dat hij of zij aan zijn of haar klanten geeft en de kwaliteit en eerlijkheid van dat advies.

Een goede makelaar zal openhartig informatie delen met zijn of haar klanten en zal klanten aanmoedigen om vragen te stellen. Om hier goed in te zijn, helpt het als je je eigen unieke manier van vragen stellen ontwikkelt. Onthoud gewoon dat de grootste kracht van een goede makelaar zijn of haar vermogen is om informatie aan zijn of haar klanten te relateren. De baan kan belastend en stressvol zijn, maar de voordelen van een geweldige makelaar wegen zwaarder dan de negatieve aspecten van een dergelijke rol. Dit is de reden waarom een eed om de Broker Trustworthy Code of Ethics na te leven zo logisch is voor ons allemaal.

Makelaar Ede Bij Talsma Makelaardij 

Klik hier voor meer informatie https://www.talsmamakelaardij.nl/